Kempen Link & Menang TH Bersama AmBank
PERINGATAN: Pelanggan yang Layak (seperti yang ditakrifkan di bawah) dengan ini diingatkan untuk membaca dan memahami terma dan syarat di bawah yang boleh didapati di www.ambank.com.my/eng/terms-and-conditions. Jika Pelanggan yang Layak tidak memahami mana-mana terma dan syarat yang dinyatakan di sini, Pelanggan yang Layak dinasihatkan untuk berbincang dengan mana-mana wakil Bank yang diberi kuasa.
Definisi
“Kumpulan AmBank” merujuk kepada semua Perbadanan Berkaitan dan Syarikat Bersekutu Bank sama ada diperbadankan di dalam atau di luar Malaysia, sedia ada sekarang atau pada masa hadapan dan merujuk kepada 'Kumpulan AmBank' dalam terma dan syarat ini, hendaklah merangkumi semua atau mana-mana entiti dalam Kumpulan AmBank.
“AmOnline” bermaksud perkhidmatan perbankan Internet AmBank yang ditawarkan oleh Bank kepada pelanggannya untuk melakukan transaksi perbankan melalui Internet mengikut terma dan syarat yang terdapat di https://ambank.amonline.com.my/.
“Bank” merujuk kepada AmBank (M) Berhad [No. Pendaftaran: 19690100016 (8515-D)] atau AmBank Islamic Berhad (No. Pendaftaran: 199401009897 (295576-U)], kedua-duanya diperbadankan di Malaysia dan mempunyai alamat berdaftarnya di Level 22, Bangunan AmBank Group, No 55, Jalan Raja Chulan, 50200 Kuala Lumpur.
“TH” merujuk kepada Lembaga Tabung Haji. Lembaga Tabung Haji (TH) ialah sebuah badan berkanun yang ditadbir oleh Akta Tabung Haji 1995 (Akta 535).
“Kempen” merujuk kepada “Kempen Tabung Haji Paut & Menang Bersama AmBank” yang dianjurkan oleh Bank mengikut terma dan syarat seperti yang ditetapkan di sini.
“CASA/CASA-i” bermaksud Akaun Semasa/Akaun Simpanan dan Akaun Semasa-i/Akaun Simpanan-i yang dikekalkan dengan pihak Bank.
“Transaksi Layak” dalam Klausa 1.2 menunjukkan pemindahan layak yang mesti dilakukan oleh Pelanggan yang Layak untuk berpeluang memenangi Hadiah Utama dan Hadiah lain.
Tafsiran: Selain daripada yang bertentangan yang dinyatakan, sebarang rujukan dalam terma dan syarat ini merujuk kepada:
- perkataan yang menunjukkan nombor tunggal hendaklah termasuk nombor jamak juga dan sebaliknya;
- perkataan yang menunjukkan jantina neuter atau maskulin hendaklah termasuk jantina perempuan dan jantina maskulin atau neuter, mengikut mana-mana yang berkenaan;
- “Perbadanan Bersekutu” hendaklah mempunyai erti yang sama yang diberikan kepadanya di bawah Seksyen 2(1) Akta Perkhidmatan Kewangan 2013 dan Akta Perkhidmatan Kewangan Islam 2013, jika berkenaan; dan
- “Perbadanan Berkaitan” hendaklah mempunyai erti yang sama yang diberikan kepadanya di bawah Seksyen 7 Akta Syarikat 2016.
Mekanik Kempen
- Tempoh Kempen
Kempen akan bermula pada 1 November 2023 - 30 April 2024 (kedua-dua tarikh adalah termasuk) (“ Tempoh Kempen ”) atau tempoh lain yang mungkin ditentukan mengikut budi bicara Bank dengan notis. awal sekurang-kurangnya lima (5) hari kalendar (“Notis Terdahulu”) kepada Pelanggan yang Layak (seperti yang ditakrifkan di bawah) sebelum tempoh lain tersebut berkuat kuasa.
- Transaksi yang Layak
Pelanggan yang Layak dikehendaki memautkan akaun TH mereka dengan AmOnline dan melakukan pemindahan yang berjaya ke TH atau ke Bank untuk layak memenangi Hadiah yang ditetapkan dalam Klausa 1.3 di bawah. Pelanggan yang Layak akan dicaj RM1 untuk setiap pemindahan yang berjaya.
- Mekanik Kempen & Hadiah
Kempen ini akan terdiri daripada dua (2) pusingan seperti berikut melainkan dinyatakan sebaliknya:
-
Pusingan 1: 1 November 2023 – 31 Januari 2024
Pelanggan yang Layak yang melakukan pemindahan semasa Pusingan 1 akan mendapat penyertaan dan bertanding untuk memenangi Hadiah seperti berikut:
Segmen Pelanggan Mekanik Hadiah Penyertaan Pengguna Baru Akaun TH yang baru dipautkan kepada AmOnline & melakukan pemindahan minimum sebanyak Ringgit Malaysia Enam Puluh (RM60.00) dalam satu transaksi. Hadiah Utama:
2x Pakej UmrahHadiah Pertama:
1x ThermomixHadiah Saguhati:
23x Baucar AEON RM10010 Penyertaan setiap pemindahan yang berjaya
Pengguna Sedia Ada Telah melakukan pemindahan. minimum sebanyak Ringgit Malaysia Enam Puluh (RM60.00) dalam satu transaksi. 2 Penyertaan setiap pemindahan yang berjaya
Kakitangan AmBank Telah melakukan pemindahan minimum Ringgit Malaysia Enam Puluh (RM60.00) dalam satu transaksi. 5x Baucar AEON RM100 2 Penyertaan setiap pemindahan yang berjaya Jadual 1: Mekanik Kempen Pusingan 1. Untuk mengelakkan keraguan, setiap pemenang hanya boleh memenangi maksimum satu Hadiah bagi setiap Pelanggan yang Layak semasa Pusingan 1.
-
Pusingan 2: 1 Februari 2024 – 30 April 2024
Pelanggan yang Layak yang melakukan pemindahan semasa Pusingan 2 akan mendapat penyertaan dan bertanding untuk memenangi Hadiah seperti berikut:
Segmen Pelanggan Mekanik Hadiah Penyertaan Pengguna Baru Akaun TH yang baru dipautkan kepada AmOnline & melakukan pemindahan minimum sebanyak Ringgit Malaysia Enam Puluh (RM60.00) dalam satu transaksi. Hadiah Utama:
2x Pakej UmrahHadiah Pertama:
1x ThermomixHadiah Saguhati:
23x Baucar AEON RM10010 Penyertaan setiap pemindahan yang berjaya
Pengguna Sedia Ada Telah melakukan pemindahan. minimum sebanyak Ringgit Malaysia Enam Puluh (RM60.00) dalam satu transaksi. 2 Penyertaan setiap pemindahan yang berjaya
Kakitangan AmBank Telah melakukan pemindahan minimum Ringgit Malaysia Enam Puluh (RM60.00) dalam satu transaksi. 4x Baucar AEON RM100 2 Penyertaan setiap pemindahan yang berjaya Jadual 2: Mekanik Kempen Pusingan 2. Penyertaan yang diperoleh oleh Pelanggan yang Layak semasa Fasa 1 kempen akan disifarkan sebaik sahaja Fasa 2 bermula.
Pelanggan yang Layak yang telah melakukan pemindahan dan memenangi Hadiah Saguhati semasa Pusingan 1 masih boleh mengambil bahagian dan menang dalam Pusingan 2 tertakluk kepada syarat di bawah.
Untuk mengelakkan keraguan, setiap Pengguna Baru dan Pengguna Sedia Ada hanya boleh memenangi Hadiah Utama atau Hadiah Pertama sebanyak sekali sahaja (iaitu sama ada satu (1) Pakej Umrah atau satu (1) Thermomix bagi setiap Pelanggan yang Layak) sepanjang Tempoh Kempen.
-
Kelayakan
- Kempen ini terbuka kepada:
- semua Pelanggan sedia ada dan individu baru yang merupakan pemegang akaun
CASA/CASA- i Bank dan - mempunyai Akaun Tabung Haji yang sah:
(selepas ini dirujuk sebagai “Pelanggan yang Layak”)
- semua Pelanggan sedia ada dan individu baru yang merupakan pemegang akaun
- Untuk mengelakkan keraguan, adalah dengan ini dipersetujui bahawa: -
- “Pengguna Baru” ialah pelanggan yang memautkan akaun AmOnline mereka ke akaun Tabung Haji mereka buat kali pertama semasa Tempoh Kempen.
- Pelanggan Layak yang baru memautkan akaun mereka semasa Fasa 1 akan dianggap sebagai "Pengguna Sedia Ada" dalam Fasa 2.
- Pelanggan Layak yang baru memautkan akaun mereka semasa Fasa 1 akan dianggap
sebagai "Pengguna Sedia Ada" dalam Fasa 2. - Takrif Pelanggan yang Layak termasuk “Kakitangan AmBank” iaitu kakitangan Kumpulan AmBank yang telah memautkan akaun AmOnline mereka ke akaun Tabung Haji mereka sebelum bermulanya Tempoh Kempen.
Hadiah Utama dan Hadiah Lain
- Setiap Pelanggan yang Layak dapat peluang memenangi hanya satu (1) Hadiah semasa Fasa 1 dan satu (1) Hadiah semasa Fasa 2.
- Pemenang yang berjaya akan dipilih melalui sistem Bank dalam tempoh enam puluh (60) hari perniagaan selepas tamat Tempoh Kempen.
- Bank tidak akan melayan sebarang permintaan daripada Pelanggan yang Layak untuk memindahkan Hadiah ke akaun lain yang dikekalkan dengan Bank atau mana-mana institusi kewangan lain atau mana-mana akaun pihak ketiga.
- CASA/CASA-i Pelanggan Layak tidak boleh mempunyai akaun yang tidak aktif atau akaun yang telah ditutup sepanjang Tempoh Kempen dan pada ketika pemilihan pemenang serta ketika Hadiah akan dianugerahkan kepada Pelanggan Layak.
- Hadiah tidak boleh dipindah milik kepada mana-mana pihak ketiga dan tidak boleh ditukar dengan wang tunai pendahuluan, kredit atau apa-apa jenis lain.
Pemilihan Pemenang
- Pada penghujung Tempoh Kempen, Bank akan memilih pemenang Hadiah daripada penyertaan yang layak seperti yang ditakrifkan dalam Jadual 1 dan Jadual 2.
- Sistem Bank akan menjejaki setiap penyertaan layak yang diperoleh oleh semua Pelanggan yang Layak yang melakukan Transaksi yang Layak (kemasukan yang layak) semasa Tempoh Kempen.
- Pemenang Hadiah Utama, Hadiah Pertama dan Hadiah Saguhati akan dipilih berdasarkan kriteria bagi setiap transaksi yang layak (kemasukan yang layak) dalam Jadual 1 & Jadual 2.
- Pemenang Hadiah Utama, Hadiah Pertama dan Hadiah Saguhati akan dimaklumkan oleh Bank melalui panggilan telefon atau Pemberitahuan Push AmOnline atau komunikasi elektronik melalui laman web AmBank www.ambank.com.my, atau cara yang mana satu yang akan digunakan oleh pihak Bank. Pemenang dikehendaki mengambil hadiah di Menara AmBank atau cawangan AmBank/AmBank Islamic yang berdekatan.
- Sekiranya pemenang menolak atau gagal menerima hadiah atau gagal mengambil hadiah selepas dihubungi buat kali ke tiga oleh pihak Bank, pemenang tersebut akan seta-merta hilang kelayakan dan hadiah akan diberikan kepada Pelanggan yang Layak yang seterusnya.
- Dengan menyertai Kempen, Pelanggan yang Layak:
- Mengisytharkan bahawa mereka telah membaca, memahami, dan bersetuju untuk terikat dengan terma dan syarat yang dinyatakan di sini; dan
- Bersetuju bahawa semua rekod pemindahan yang dirakam oleh sistem Bank dalam Tempoh Kempen adalah berdasarkan tarikh dan masa tempatan dan hendaklah tepat dan konklusif; dan bersetuju bahawa keputusan Bank mengenai semua perkara yang berkaitan dengan Kempen adalah muktamad dan mengikat semua Pelanggan yang Layak. Tiada rayuan lanjut atau surat-menyurat lanjut akan dilayan.
Hilang kelayakan
- Bank mempunyai hak untuk membatalkan penyertaan mana-mana Pelanggan yang Layak untuk tujuan Kempen ini tanpa perlu memberitahu Pelanggan yang Layak sekiranya:
- CASA/CASA-i Pelanggan Layak ditutup dalam tempoh empat (4) minggu dari akhir Tempoh Kempen; atau
- Pelanggan yang Layak telah memberikan maklumat yang tidak benar atau bertindak secara curang dalam apa jua cara semasa Tempoh Kempen; atau
- Pelanggan yang Layak telah melanggar mana-mana terma dan syarat yang ditetapkan di sini; atau
- Pelanggan Layak yang telah melakukan atau disyaki melakukan sebarang tindakan penipuan, menyalahi undang-undang, atau salah berhubung dengan mana-mana kemudahan yang diberikan oleh Bank atau telah diisytiharkan muflis atau tertakluk kepada sebarang prosiding kebankrapan pada bila-bila masa sebelum atau semasa Kempen Tempoh tidak layak untuk menyertai dan/atau akan hilang kelayakan serta-merta daripada menyertai Kempen.
- Pelanggan Layak yang telah melakukan atau ditentukan oleh Bank berpotensi melakukan mana-mana perbuatan salah yang ditetapkan di sini akan serta-merta hilang kelayakan daripada menyertai Kempen.
Umum
- Dengan menyertai Kempen ini, Pelanggan yang Layak bersetuju untuk terikat dengan terma dan syarat di sini yang akan dibaca bersama dengan:
- Terma dan Syarat Am untuk Akaun dan Perkhidmatan, dan
- Terma dan Syarat Khusus untuk Akaun Semasa atau Simpanan Berasaskan Murabahah Komoditi (terpakai untuk CASA-i sahaja).
- Pelanggan yang Layak dikehendaki melog masuk ke laman web rasmi Bank di https://www.ambank.com.my/eng/terms-and-conditions untuk sebarang kemas kini Kempen atau terma dan syarat terkini, jika ada.
- Keputusan Bank mengenai semua perkara yang berkaitan dengan Kempen adalah mengikat dan muktamad dan tiada surat-menyurat atau rayuan akan dilayan.
- Semua soalan mengenai pembinaan, kesahihan, penguatkuasaan dan tafsiran terma dan syarat yang ditetapkan di sini akan ditadbir oleh, ditafsirkan dan dikuatkuasakan mengikut undang-undang Malaysia. Pihak-pihak dengan ini menyerahkan kepada bidang kuasa eksklusif Mahkamah Malaysia bagi tujuan sebarang guaman, tindakan atau prosiding lain yang timbul daripada atau berdasarkan terma dan syarat di sini.
- Bank tidak akan bertanggungjawab kepada mana-mana Pelanggan yang Layak untuk sebarang kerosakan dalam apa jua bentuk atau kerugian yang dialami (termasuk tetapi tidak terhad kepada, kehilangan muhibah, pendapatan atau keuntungan atau akibat, langsung atau tidak langsung, teladan, sampingan, punitif atau ganti rugi Besar) walau bagaimanapun timbul berkaitan dengan penyertaan dalam Kempen, atau Bank yang
melaksanakan haknya menurut mana-mana terma dan syarat di sini kecuali dan kecuali di mana kerugian atau kerosakan tersebut secara langsung dikaitkan dengan kecuaian teruk Bank, keingkaran yang disengajakan atau penipuan. - Bank berhak untuk menggantung, menamatkan atau membatalkan Kempen pada bila- bila masa dengan memberikan notis awal sekurang-kurangnya lima (5) hari kalendar kepada Pelanggan Layak di laman web Bank di www.ambank.com.my.
- Bank berhak untuk mengubah, meminda, memadam, atau menambah mana-mana terma dan syarat yang dinyatakan secara khusus di sini, secara keseluruhan atau mana-mana bahagian dari semasa ke semasa, dengan Notis Terdahulu.
- Tiada pampasan dalam bentuk wang tunai atau apa-apa jenis akan diberikan kepada Pelanggan Layak untuk sebarang kerugian atau kerosakan yang dialami atau ditanggung oleh Pelanggan Layak sebagai hasil langsung atau tidak langsung daripada pindaan, perubahan, pemadaman, penambahan atau pengubahan terma dan syarat di sini. melainkan perkara yang sama semata-mata disebabkan oleh kecuaian teruk
dan/atau keingkaran Bank. - Setakat yang dibenarkan oleh undang-undang, Bank tidak akan bertanggungjawab kepada Pelanggan yang Layak untuk sebarang kerugian atau kos (termasuk kehilangan peluang perniagaan atau keuntungan) yang disebabkan oleh keadaan yang tidak normal dan tidak dapat dijangka di luar kawalan munasabah Bank yang tidak dapat dielakkan, termasuk tetapi tidak terhad. kepada sebarang kemalangan, tindakan pengganas, kerosakan jentera, kekecohan awam, kebakaran, pertikaian industri, pergolakan buruh, sekatan keluar, bencana alam, rusuhan, mogok, perang (sama ada diisytiharkan atau tidak diisytiharkan), atau sistem pemprosesan data, elektrik, telekomunikasi kegagalan sistem atau pautan penghantaran.
- Versi Bahasa Inggeris bagi terma dan syarat ini juga tersedia.
- Untuk sebarang bantuan dan/atau maklum balas yang berkaitan dengan Kempen ini, Pelanggan Layak boleh menghubungi Pusat Perhubungan Bank di 03-2178 8888 (Isnin - Jumaat, 7.00 pagi hingga 11.00 malam) atau e-mel kepada customercare@ambankgroup.com