THRIVE FAQ
Soalan / Question:
07. Bilakah tempoh keahlian THRIVE?Jawapan / Answer
Keahlian THRIVE adalah selama dua (2) tahun. Selepas dari tempoh itu, kemungkinan akan ada caj yang dikenakan kepada anggota (penyewa) di ruang lantai dan perkhidmatan mengikut budi bicara TH.
Soalan / Question:
02. Bagaimana saya boleh menjadi ahli THRIVE?Jawapan / Answer
Sila layari https://forms.gle/5VzzpAnHwPvS1E4K7 dan lengkapkan Borang Permohonan. Sekiranya ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi pihak THRIVE jika mempunyai pertanyaan lanjut.
Soalan / Question:
13. Siapakah katering yang dicadangkan?Jawapan / Answer
Kami mempunyai senarai pilihan katering untuk pelbagai pilihan; sila hubungi pihak kami untuk keterangan lebih lanjut. Sekiranya anda menggunapakai katering luar, akan ada bayaran pentadbiran yang dikenakan iaitu sebanyak RM100.
Soalan / Question:
08. Bolehkah kita memilih ruang kerja sendiri?Jawapan / Answer
Boleh, atas dasar yang dahulu didahulukan dan tertakluk pada ketersediaan semasa.
Soalan / Question:
03. Bagaimana saya boleh memeriksa status permohonan?Jawapan / Answer
Permohonan yang berjaya akan dihubungi melalui e-mel.
Soalan / Question:
14. Adakah anda memberikan makanan ringan semasa mesyuarat?Jawapan / Answer
Makanan ringan juga boleh dipesan melalui katering kami seperti yang disenarai. Sila rujuk nombor 13.
Soalan / Question:
09. Adakah anda memberikan sebarang program keusahawanan kepada ahli THRIVE?Jawapan / Answer
TH akan mempelawa pelbagai kumpulan sokongan untuk menjalankan dan memudahcara acara dan kemajuan usahawan di pusat tersebut. Ini adalah sebahagian daripada usaha THRIVE untuk mewujudkan ekosistem usahawan yang kondusif.
Soalan / Question:
04. Adakah memerlukan sebarang bayaran / deposit semasa pengesahan?Jawapan / Answer
Ya. Bayaran yang akan dikenakan adalah dengan wang pendahuluan sebanyak RM50 (yang akan dikembalikan) dan bayaran permohonan hanya RM50 (tidak akan dikembalikan).
Soalan / Question:
15. Adakah tempat letak kenderaan tersedia di THRIVE?Jawapan / Answer
THRIVE tidak menyediakan tempat letak kenderaan kepada ahli THRIVE. Ahli dan pengunjung boleh meletakkan kenderaan mereka di Maju Junction Mall yang mencukupi (lebih daripada 250 tempat tersedia). Ahli adalah digalakkan untuk menggunakan pengangkutan awam.
Soalan / Question:
10. Apakah kemudahan yang ada di THRIVE?Jawapan / Answer
THRIVE menyediakan kemudahan penuh pejabat yang dikendalikan secara profesional. Antara lain, sokongan ICT, keselamatan, perkhidmatan penyambut tetamu, pencetak dan pengimbas, bilik perbincangan, perkhidmatan pembersihan, loker peribadi, ruang solat dan akses ke pengangkutan awam (LRT Ampang Line dan KL Monorail Line).
Soalan / Question:
05. Bilakah waktu operasi THRIVE?Jawapan / Answer
Pada masa ini, waktu operasi adalah berdasar pada waktu pejabat dari jam 8:00 pagi sehingga jam 6:00 petang, Isnin hingga Jumaat.
Soalan / Question:
16. Bagaimanakah cara untuk saya membuat pembatalan keahlian THRIVE?Jawapan / Answer
Pihak kami memerlukan sekurang-kurangnya satu (1) minggu notis bagi pembatalan keahlian THRIVE.
Soalan / Question:
11. Adakah pelawat dibenarkan?Jawapan / Answer
Ya boleh, tertakluk pada terma dan syarat. Pelawat yang menghadiri mesyuarat dan persembahan/acara mesti mendaftar untuk masuk terlebih dahulu.
Soalan / Question:
06. Bolehkah saya menggunakan alamat THRIVE?Jawapan / Answer
Ya, anda boleh menggunakan alamat THRIVE bagi alamat surat-menyurat anda. Walau pun kami tidak mengenakan bayaran untuk perkhidmatan ini, anda harus memaklumkan perkara ini kepada pihak kami untuk tujuan pentadbiran. Pihak kami juga menawarkan perkhidmatan runner, perkhidmatan setiausaha syarikat, pengendalian surat dan pakej dan perkhidmatan lain dengan bayaran harga yang berpatutan - Sila berhubung dengan pihak kami untuk maklumat lebih lanjut mengenai perkara ini.
Soalan / Question:
01. Siapakah yang boleh memohon THRIVE?Jawapan / Answer
THRIVE terbuka kepada semua warganegara Malaysia dan memenuhi syarat berikut:
- Menjalankan aktiviti perniagaan yang mematuhi Shariah;
- Mempunyai kemampuan untuk mengambil lebih ramai pekerja melalui aktiviti yang dianjurkan atau melalui perniagaan yang ditingkatkan.
- Sumber kewangan yang terhad atau syarikat kecil atau sederhana. Walau bagaimanapun, keutamaan akan diberikan kepada entiti Islam dan bumiputera.
Soalan / Question:
12. Bagaimana saya hendak membuat tempahan bilik mesyuarat / dewan seminar / dewan acara?Jawapan / Answer
Tempahan bilik mesyuarat / dewan seminar / dewan acara boleh dibuat melalui suite aplikasi kami, bergantung pada ketersediaan semasa.